onsdag 2. mai 2007

Inn og ut

Det går inn og ut her i verden. Opp og ned. Av og på. Hit og dit. Fram og tilbake. Og fram igjen. Sol og regn. Og sol igjen. Det er dette bloggen min handler om. Livet. Intet mindre. Hva ellers?

Her blir det flere ord enn bilder for jeg tror at ett ord kan si mer enn tusen bilder. Ja, jeg tror at ett ord kan si mer enn all verdens bilder, faktisk. Men bilder kan også være bra. Det finnes dessuten språklige bilder...

Bli der!
Jeg sa: Er blid!
Blid er blid er blid er
Blid! Er!

En blind kan si mer
enn tusen døve
kan høre!

Men han er like
blind for
det skal han ha
at han er en blid
blind!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis med vevloggen din.
Du starter avgårde med ditt ordkunstneri som få kan som deg...!
Du sier at ett ord kan si mer enn tusen bilder, mens jeg sier at ett bilde kan si mer enn tusen ord.
Sånn sett kunne konklusjonen være at vi står i en radikal motsetning til hverandre.
Men, jeg registrerer at du faktisk bruker bilder til å kommunisere med, du og! Og, jeg ser også at jeg selv faktisk tar i bruk skriftspråkets språk for å formidle noe i min blogg (http://ottarmichaelsen.blogspot.com/).

Det viktigste er vi vel enig om: innhold fremfor form?
Og da tenker jeg på hva livet er, hva livet kan by på av gleder og sorger, muligheter og utfordringer.

Keep on living!

Kjetil D sa...

Jeg mener at:

** Ett ord KAN si mer enn mange ord.

** Ett ord KAN si mer enn ett bilde.

** Ett bilde KAN si mer enn ett ord.

** Ett bilde KAN helt sikkert si mer enn 1000 ord også.

** 1000 ord KAN si mer enn ett bilde.

** Av og til er det best å skape sine egne bilder.

** Av og til kan det være svært instruktivt og opplysende, ja, betagende også, å se ett bilde.

** Noen er flinke til å lage indre bilder. Noen liker det.

** Andre er ikke flinke til å alge indre bilder. Noen liker ikke dette.

** Det er så mye som kan være sant her. Derfor er jeg ikke overbegeistret for den stående formuleringen "Ett bilde sier mer enn 100 ord". Det er ikke noe sannere enn noe annet, og fortjener derfor ikke, synes jeg, plassen som et stående uttrykk.