mandag 14. mai 2007

ROMA-TERAPI

For første gang i mitt snart 37-årige liv skal jeg tilbringe 17. mai i utlandet. Det blir noen dager med Roma-terapi på Kristin og meg. Det måtte nesten gå sånn. Se bare hvor jeg har feira 17. mai de to siste årene:

** Alta
** Volda

Alta - Volda - Roma. Det går opp!

Neste år igjen kanskje jeg er så heldig å få feire 17. mai på Lesja? Det hadde vært noe! Da kan jeg bli verdens første diabetiker som roper "Hurra for Lesja! Hurra for Lesja-sjela! Hipp hurra for alt som kommer fra Lesja!" mens jeg drar fram snurrebassen min (du vet, en sånn 17. mai-dings som utvider seg når du blåser i den) og med en is i den ene hånda, og en pølse i den andre hånda, vandrer jeg salig omkring på Lesja, 17.mai-plassen over alle 17.mai-plasser!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi skal ikke til Roma, men til Tallin og synge 17.mai inn.
Ja, jeg er litt spent på hvordan det blir med pølser og is der borte - hva de har å by på liksom - en 17.mai?
Romaterapi høres fint ut. Tallinterapi er ikke så godt kjent - men vi skal teste den ut.
Med ønske om en fin feiring i et fremmed land. Du skal se at du får en sånn Ibsen-effekt av det...

Ottar!

Ottar sa...

Nå?
Hvordan var terapien?

Ottar